Tainan 🇹🇼 Cheongsam in CHIPO 旗袍和黑色繡花鞋


The first steps is as good as half over - 第一步永遠是關鍵。

In these days, I was try to figure out what I want to express in my article.
Apparently, something meaningful, somewhere simple to present and someone read it coincidentally. Then this blogger just show up. 😊

自從舊網誌改版之後,一直找不到更好的平台來撰寫我的文章,但各式各樣繁瑣的功能和頁面讓我無所適從,果然還是簡單明瞭的更適合我吧。

Tainan locates in south Taiwan and famous for sweet traditional food.
However, we want to experience something different this time - cheongsam.

台南一直都是我很想要去探訪的一個地方,聽聞在地友人不停推銷各種美食,讓我這個吃貨之魂蠢蠢欲動(我現在待的城市就是個荒涼的美食沙漠啊)趁著這次的機會當然要常是一個不一樣的風格,和閨蜜們商討了一下就促成此次的旗袍體驗之旅。

FACEBOOK PAGE ➡️  https://www.facebook.com/CHIPAO.RENT/
Follow the steps as blow to have your reservation now:

1⃣️  Click the Hyperlinks then fill the form.
2⃣️  Please make sure the exactly date, time, how many people attend.
     And offer the height and weight for reference.
3⃣️  Send message to FACEBOOK page "Payment made" and bank account as well.
     They will reply you when reservation done.

輸入旗袍安平跳出來的首選即是旗跑CHIPO,評價都是相當的高,稍微在官網粉絲頁研究了一下預約的過程,付好訂金後就是等待預約好的日子到來,帶著在日本購入的米白色低跟包鞋,就這樣懷著既期待又怕受傷害的興奮心情如期而至(哎唷很害怕貼身旗袍暴露各種身上贅肉的心情好糾結啊~)


According to the height and weight you offer to assistant, they will try to find the cheongsam fit in your size. You may choose the pattern which you like. There must have the one catch your eyes.

店員會依照妳報的身高體重初步挑選旗袍,在身上比對並告知符合身形的旗袍,接著就是女性同胞開始選擇性障礙的開始啦,從玲琅滿目的旗袍中挑出鍾情的,卻也要適合自己的風格,著實是蠻讓人苦惱的,不過或許就是有一種命定的感覺,總會有一件吸引著你的目光。


Taking picture with BFFs is the most important thing we want to do. We also try the #followmeto version but adapt to our version. It seems really awesome 😳

和閨蜜同遊目的就是在各地留下意義非凡的合照,前陣子很夯的男友視角系列也繼續被我們沿用到這個時候,但稍微改良成雙人版本,啊~在古代就是一種享齊人之福的感覺吧。

Anping Castel ➡️  No 82, Guosheng Rd., Anping Dist., Tainan City
Sio House ➡️  No 196, Gubao St., Anping Dist., Tainan City
Birthday salt TWD$ 150
Near the CHIPO, there are so many place to have a photos. We choose several well-known instagram  scenic spots and kind of enjoy the process. Oops, I am higher recommend birthday salt for souvenir for yourself or your family. 365 days have different meaning and I cannot wait to see my own color.

旗跑租賃附近都是很適合外拍的景點,這次踏足了安平古堡和夕遊出張所,更因為有開車所以可以很任性的跑到台江的網美IG打卡聖地拍照,唯一可惜的是天空不作美,我們沒有豔陽高照的太陽可拍,可也走了一條情深深雨濛濛的路線。

Milk & Black Tea ice cream TWD$ 39
Would you want to have a bite?
Some props can have another style.
#Followmeto original version like this one. 
Exhausted but full of memory.

一整天從中午拍攝到晚上也是消耗不少體力,總歸一句就是要拍得盡興,留下無數張美好回憶才是重點,再怎麼累都是值得的(嗯,手機容量也爆炸了XDDDDD)

留言

  1. 其實你們當初提議要穿旗袍的時候我真的超ㄘㄨㄚˋ的😂
    作為沒腰沒屁股只有胸大(x)勉強過關這點,能挑到合適的旗袍真的太感謝旗跑的服務員!
    好姐妹一下要當服裝造型顧問,一下要逗我笑…尷尬臉症候群太可怕,求攝影師不要森77…
    美好的台南半日旗袍遊~就算天公不作美我們也能拍出神照😍
    感恩姐妹,讚嘆姐妹,愛妳們~

    回覆刪除
    回覆
    1. 老實說我自己也很害怕啊(恐懼臉)那陣子都不太敢吃東西,已經做好要餓上一天的準備只求沒有小腹😢 每一個人都超級適合啊,看來都很有穿旗袍的潛能😊 攝影師也是醉了哈哈哈哈哈哈哈哈哈哈,我已經練就秒按快手了啦,都要有殘影了歐(大笑)已經默默開始期待下一次,不曉得下一次要去哪裡呢(思考)

      刪除
  2. 我覺得我提議穿旗袍的ideal非常棒!!如果沒有大家一起穿,感覺絕對走在路上恥力全開XD
    大家身材都很好啊!有腿、有蜂腰、有胸、有屁股,穿起來效果都相當不錯!更重要的是都有撐起旗袍的古典美及清新感~

    回覆刪除
    回覆
    1. 除了airbnb小能手之外,又有一個鬼點子王的稱號啦!所以說下一次已經有新的好點子了嗎😳 自從經過漢服洗禮後我已經不CARE旁人眼光了,但我旁邊還是得要有人跟我一起啦🎵 我突然發現穿過這麼多款後我好像特別適合旗袍XDDDD

      刪除

張貼留言